Сфера ІТ у хорошому сенсі приречена на стрімкий розвиток. Таку
думку висловив Голова Державного агентства з питань науки, інновацій та
інформатизації України Володимир Семиноженко під час круглого столу
«ІТ-освіта в Україні».
"До початку світової кризи вона (сфера ІТ - ред.) зростала на 50%
щорічно. Непогані темпи росту зберігаються й сьогодні – 30-40%. Але
невдовзі вони збільшаться у рази, адже світ визначається з новою
економічною моделлю. Очевидно, що економіка майбутнього буде не
сировинною, а інформаційною. Отже, першочерговим завданням є її
забезпечення кваліфікованими кадрами», - сказав Семиноженко. Він
підкреслив, що мета круглого столу – спільними зусиллями експертів
винайти рецепти того, як подолати диспропорції між ринковим попитом на
ІТ-спеціалістів і недостатньою пропозицією вищих навчальних закладів.
За його словами, дефіцит у ІТ-спеціалістах на сьогодні становить
30%. При цьому знайти роботу у ІТ-компаніях можуть лише 25% випускників
– решта не відповідає за рівнем своєї кваліфікації. Таким чином, до
2015 року дефіцит спеціалістів у сфері ІТ складатиме майже 80%.
Володимир Семиноженко переконаний, що змінити ситуацію на краще
можливо завдяки ефективному державно-приватному партнерству. На його
думку, ІТ-спеціальності повинні стати пріоритетними у системі вищої
освіти – йдеться не тільки про збільшення квот на набір, але насамперед
про підвищення якісних вимог.
Голова Держінформнауки переконаний, що роль держави у цьому процесі
полягає, у першу чергу, у створенні відповідних «правил гри», зокрема –
через вироблення необхідної законодавчої бази. Якщо завдання держави –
усунути диспропорції у структурі спеціальностей, то ІТ-бізнес, у свою
чергу, має розробити сучасну кваліфікаційну рамку підготовки
спеціалістів, взяти активну участь у створенні навчальних програм,
долучитися до організації центрів перекваліфікації та підвищення
кваліфікації, зрештою – прийти у вузи, відкриваючи власні кафедри або
факультети. «Коли приватний бізнес опікується освітою, він займається
не благодійністю – він інвестує у власну справу, готуючи
конкурентоспроможних працівників», - відзначив Володимир Семиноженко.
Він також наголосив на тому, що посилювати ІТ-освіту насамперед
потрібно у так званих «кластерах», тобто у вузах тих міст, де
ІТ-спеціальності вже викладаються на високому рівні. Це Київ, Харків,
Львів, Донецьк і Луганськ.
Крім того, на його переконання, підіймати ІТ-освіту потрібно
починаючи зі школи. Адже зниження «коефіцієнту корисної дії» вузівських
випускників технічних спеціальностей великою мірою спровокований
слабким рівнем викладання математики у школах.
«Жодний чиновник не замінить експертне співтовариство. Ви – формуєте
пропозиції, ми – вас підтримуємо, реалізуючи їх у вигляді необхідних
законів, постанов, програм», - сказав Голова Держінформнауки,
звертаючись до учасників круглого столу. Джерело: УНН Додав на сайт: Андрій Пустович
|