Лише 29% населення вважає більш об’єктивною колишню систему вступу
до вищих навчальних закладів за результатами іспитів, як проводили ВНЗ.
Про це свідчать результати загальнонаціонального опитування населення
України "Тестування та рівний доступ до якісної вищої освіти: громадська
думка про ЗНО, вступ до "вишів", проблеми вищої школи", проведеного
Фондом "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва.
На думку решти, нова система більш об’єктивна, проте щодо різних
варіантів цієї системи думки поділилися: 24% вважають більш об’єктивною
систему вступу лише за результатами зовнішнього незалежного оцінювання
(ЗНО); 16,5% - за результатами ЗНО та балів шкільного атестату, а 10% -
за результатами ЗНО, балів атестату та балів вступних іспитів, що їх
проводитимуть ВНЗ.
У "цільовій" групі – тих, хто мав досвід вступу до ВНЗ за
результатами ЗНО, оцінка об’єктивності такого вступу лише за
результатами ЗНО найвища (32%). На оцінку об’єктивності вступу до ВНЗ,
за різними критеріями, впливає й міра успішності вступу: у групі тих,
хто вступив туди, куди хотів, найбільш об’єктивним вважають ЗНО 42%,
натомість ті, хто вступив абикуди, вважають, що найбільш об’єктивними
були б вступні іспити, які проводили ВНЗ.
Було опитано 1801 респондентів у всіх територіально-адміністративних
одиницях України: 24 областях, АР Крим, м. Києві та м. Севастополі.
Вибірка – квотна, репрезентативна за статтю, віком (18-29, 30-54, 55
років і старші), освітою (нижче середньої, середня, вища), типом
поселення (столиця, обласні центри, інші міста, села) та областями
України. Похибка вибірки не перевищує 2,4 %.
Джерело: УНН Додав на сайт: Андрій Пустович
|